Kasse-abonnement eller “boksshopping” er for mange et helt nyt begreb, men faktisk har flere af os kendt til det i mange år. Princippet er helt simpelt, at man betaler et fast månedligt eller årligt beløb, hvorefter man får varen leveret. Dette er noget som man kender fra normale abonnementer fra blandt andet blade og magasiner, men de senere år er disse abonnementer blevet fornyet.
I stedet for at skulle bruge til på at handle ind, købe tøj og så videre er det nu muligt blot at lukke op for postkassen og modtage sin pakke med ting man har bestilt online. Når det gælder ting som frugt og andre dagligvarer, er det dog oftere at vi går i butikkerne, og det tager naturligvis tid ud af dagen.
Her kan man på samme måde med et kasse abonnement få alt leveret. Man laver blot en fast bestillingsliste som en indkøbsliste, og så får man leveret en kasse med lige netop det man har brug for. Alt afhængig af, hvilken tjeneste man har bestil, kan man derefter begynde at ændre på aftalen, så den kommer til at passe perfekt til ens behov, og på den måde kan man faktisk klare alt hjemmefra.
Navnet boksshopping kommer fra de kasser som alle produkterne kommer i, og det vil altid være en samlet pakke med en god variation. Det er også af samme grund at mange af virksomhederne har taget ”Box” i deres navn, som fx BarkBox og NatureBox.
Tid er penge
Når det kommer til boksshopping, så er den primære grund til at folk og specielt unge vælger løsningen, at hverdagen er travl, og når alt andet skal passes så er det nemmere at få leveret alt til døren. Det har flere nye tjenester valgt at se muligheder i. Årstiderne kender de fleste nok, da de efterhånden har eksisteret i en del år.
Her er den simple model meget tiltalende, og man får tilmed lidt variation i ens indkøb af frugt og grønt, eftersom pakken kan variere. En mere international afskygning af konceptet ses i Birchbox som har 800.000 faste brugere, der hver især modtager en pakke med prøver på forskellige skønhedsprodukter.
I sidste ende giver det meget mere frihed til forbrugeren, da man ikke på samme måde vil være afgrænset af lokale dagligvarebutikker, og man vil derfor måske kunne finde et større udvalg. Man vil også med BirchBox og Årstiderne prøve nogle produkter, som man måske ellers ikke havde tænkt på, og på den måde får man ny inspiration til en sjovere og ikke mindst nemmere hverdag.
Mange virksomheder nyder også godt af de forskellige løsninger, for med Boksshopping kan de nemt få deres vareprøver og andet ud til forbrugeren, og så er det blot at sørge for at kunderne er tilfredse, så de også bestiller produktet næste gang.